چند وقتی است ننوشته ام از کتاب هایی که به خورجین اضافه شدند. انقدر خوب نبودند که بنویسم مثلا " دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم" اگر اشتباه نکنم مجموعه ای از 9داستان سلینجر بود که در حد انتظاراتم ظاهر نشد . فکر میکنم دوداستانش بود که فقط به دلم چسبید نام یکی " مردخندان " بود و نام دیگری همان عنوان کتاب " دلتنگی های..."  کتاب دیگری که خوب بود اما نه انقدر که پست جداگانه ای بخواهم برایش بنویسم . نمایشنامه ای است به نام " مرگ دختر جوان" . نمایشنامه خوب و نسبتا دلچسبی بود . البته خرید این کتاب هم قصه جالب و کوتاهی دارد. الان که این ها را تایپ میکنم به نظرم رسید که پست جداگانه ای برایش بنویسم . 

اما حالا اصل مطلب. فرنی و زویی اثری بی نظیر از سلینجر است. به نظرم نویسنده های کمی هستند که دو اثر بسیار خوب در کارنامه داشته باشند( اگر اسطوره ها را کنار بگذاریم ) اکثر نویسنده ها یک اوج دارند ( یک ضربه در طیف فرکانسی شان دارند و دیگر هیچ...)  باقی شاید نوسانات کوتاهی باشند اگر خط صاف نباشند . اما ناتور دشت و فرنی و زویی به من ثابت کرد که سلینجر از این قماش نیست . حالا سلینجر عزیز تر برایم شده است . فرنی و زویی عالی بود . ترجمه ی امید نیک فرجام چنگی به دل نمیزد یعنی نه اینکه بد باشد نه. خو بود اما نواقصی هم داشت که توی ذوق میزد اما این باعث نشد که من شیفته ی فرنی و زویی نشوم. 
نکته دیگری که میخواهم اشاره کنم گلایه است. داریوش مهرجویی سال 73 فیلمی به نام پری ساخته است اقتباسی از روی فرنی و زویی و از شوربختی اینجانب این فیلم را قبل از خواندن این کتاب چندسال قبل دیدم وباید بگویم که داریوش مهرجویی جفا کرده است در حق کتاب. البته خب هر ادمی ازاد است که در حق خیلی چیزها جفا کند و نباید خرده گرفت که او فیلمساز است و ازاد است هرجور میخواهد فیلم بسازد ولی خب من هم ازادم که نظرم را بگویم به هرحال میخواهم بگویم که قبل از خواندن کتاب هرگز پری را نبینید. البته از حق نگذرم نیکی کریمی نقش فرنی را خوب بازی کرده است اما خب ستاره اصلی داستان زویی است و علی مصفا اصلا زویی را بازی نکرده است ...  خلاصه که سباستین گوش میدهی رفیق؟ فرنی و زویی در قفسه بهترین هایم قرار داردو بعید میدانم از انجا پایین بیاید.