Live free or die hard تنها اسم یک فیلم نیست اسم یک سبک از گذراندن اوقات فراغت (! )است .  مهم هم نیست که اگر یرای بار nام است که میبینید . 

جلسه اخر ماشین 2 بود که استاد بحثو کشوند به blackout و درموردش صحبت کرد . پس زمینه ای که از blackout داشتم مربوط به همین فیلمه که یه جایی تقریبا 3/4 فیلم اینو اتفاق را نشون میده و یه نما از بالا از ایالت متحده که تک تک و بخش بخش برق مناطق میره . استاد داشت بحث میکرد که چی میشه همچین اتفاقی تو شبکه رخ میده و خیلی شگفت انگیز ناک (! ) بود بعد گفت فک نکنین چیز غیرمحتملی هست هااا... نععععع همه کشورها تقریبا داشتن چنین چیزی را که کل شبکه از کار بیوفته و امریکا هم 2003 این اتفاق افتاده و حتی موجب شده برق یه قسمت از کانادا هم بره و خب ما نعره زدیم و گریبان ها دریدیم که عههههه پس امریکا هم برق میره ...خلاصه که یادم اومد به این صحنه از این فیلم و مستغرق در بحر مکافات بودم که ای  دل غافل هرچی این تمدن پیشرفت میکنه هرچی این تکنولوژی عظیم تر میشه و ما هی خودمون را تحسین میکنیم که نیگا چه عظمتی ساختم و فتبارک الله و وحسن الخالقین و فلان میای از دور یه نگا میندازی میبینی عییی بابا اینکه فروپاشی اش عظیم تره . یعنی دقیقا به صورت نمایی فروپاشی یه عظمت با پیشرفت خود اون عظمت ارتباط داره.

از این هیجانات هم نداشتیماااا . تو کنجکاوی های خودمون مستغرق باشیم بروس پاشه بیاد دستمونو بگیره و بگه بیا بریم جلو این ادم بده را بگیریم ماهم تو راه کلی مشنگ بازی دربیاریم. عی بابا